ПІДПИШІТЬСЯ НА НАШІ
НОВИНИ І АНОНСИ

Сьогодні, під час війни, свої зобов’язання у повному обсязі та у визначений термін виконують 88% страхових компаній, повідомив у своєму блозі голова Національного банку України Кирило Шевченко.

А це означає, що страховий ринок у короткий термін зміг перебудувати свою роботу з урахуванням військового стану, зробити обслуговування клієнтів більш доступним та виконати рекомендації регулятора щодо роботи у такий складний для країни період. У той же час з’являються публікації із зазначенням наростаючих проблем у ряду страхових компаній внаслідок втрати доходів (страхових платежів) на 50-90%: https://biz.nv.ua/experts/kak-povliyala-voyna-na-strahovoy-rynok-ekspert-poslednie-novosti-50237940.html. Крім того, страховий ринок України все більше переходить на електронний варіант роботи. І це стосується всіх видів страхування, у тому числі обов’язкового страхування автоцивільної відповідальності (ОСЦПВ) або «автоцивілки». Чи є особливості придбання та обслуговування таких полісів у воєнний час.

Які найголовніші проблеми можуть бути у вас під час потрапляння в ДТП та врегулювання страхового випадку?

Ви можете зіткнутися з низкою проблем, які сьогодні мають місце:

• внаслідок ДТП немає серйозних наслідків для життя та здоров’я та тяжких майнових наслідків, а ваш співучасник ДТП відмовився оформляти європротокол та поїхав з місця ДТП.

• поліція не приїхала на ваш виклик, якщо потерпілих і важких наслідків немає.

• страхова компанія затримує відшкодування збитків або відмовляє у відшкодуванні через бойові дії.

• співробітник страхової компанії не приїде до місця ДТП для оцінки збитків, тому що їх немає у цьому населеному пункті.

Як працює Моторне (транспортне) страхове бюро у воєнний час?

Воно здійснює безперебійну діяльність навіть за умови воєнного часу, незважаючи на те, що значна частина працівників Бюро перебуває в евакуації у різних місцях України та Європи.

1. Тобто у звичайному режимі функціонує Централізована база даних МТСБУ, що дає змогу оперативно перевірити наявність та дію договору ОСАЦВ.

2. Працюють сервіси «електронний поліс» та «електронний європротокол».

3. Надано можливість укладати договори «Зелена карта» в електронному варіанті та оформлення їх у чорно-білих копіях або шляхом генерування pdf-файлів.

4. Контакт-центр МТСБУ працює в обмеженому режимі (тільки IVR), оскільки більшість працівників перебувають у евакуації.

5. Повідомити про страховий випадок або надіслати питання можна електронною поштою (mtibu@mtibu.kiev.ua).

6. З приводу здійснення регламентних виплат, МТСБУ просить користуватися послугами електронного зв’язку та надсилати заяви, повідомлення про ДТП та інші документи, пов’язані з проведенням регламентних виплат, за електронною адресою МТСБУ (mtibu@mtibu.kiev.ua).

Чи повинні страхові компанії виконувати свої зобов’язання, зокрема щодо ОСАЦВ, у повному обсязі під час війни?

Так, повинні. Національний банк України рекомендував страховикам спростити процедуру врегулювання страхових випадків. Ми описали це раніше. Зокрема, максимально використовувати електронні документи, копії необхідних документів у разі неможливості або ускладнення можливості отримання оригіналів документів, інші засоби дистанційного врегулювання страхових випадків.

Які випадки є страховими під час війни?

Ті, що не є прямими причинами воєнних дій. Тобто дорожньо-транспортні пригоди, заподіяння шкоди третіми особами тощо. Як правило, військові дії, вторгнення, повстання та інші подібні ситуації належать до винятків у договорах страхування.

Що робити, якщо є сумніви щодо страхового випадку та страховик відмовляється платити?

У разі виникнення сумнівів щодо сумлінності дій страхових компаній під час воєнного стану ви можете звернутися до Національного банку із запитом про захист своїх прав як споживача фінансових послуг.

Надішліть звернення можна на електронну пошту (nbu@bank.gov.ua) або листом разом із документами за адресою: 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9.

У зверненні потрібно розповісти суть питання, вказати інформацію про себе та контакти.Вказати: прізвище, ім’я та по батькові, місце проживання, електронну пошту, вказати суть питання, пропозиції чи скарги. Інформації має бути достатньо для обґрунтованого рішення НБУ.

Усі компанії однаково здійснюють реалізацію та обслуговування клієнтів під час війни

Kожна компанія працює в залежності від можливості та ситуації. Кожен страховик повідомляє клієнтам на своїх сайтах. Для зручності ми вибрали пропозицію компаній страхові поліси ОСАГО, які є найбільш популярними при придбанні їх в електронному варіанті.

СК УСГ

СК УСГ виконує усі вимоги законодавства. Її докладні рекомендації викладені на сайті, як і в нашій докладній Інструкції нижче. У разі настання ДТП повідомити про нього цілодобову клієнтську підтримку за телефонами:

0800 500 349 або 044 503 99 99.

Викликати поліцію чи оформити європротокол. Виконати фотографування пошкоджених автомобілів та при приїзді поліції сфотографувати сам адмінпротокол.

Зафіксувати всі дані щодо учасників ДТП та дані щодо свідків аварії.

Протягом 3-х робочих днів подати всі оформлені документи та письмове повідомлення встановленого порядку.

СК «Гардіан»

У цей складний для країни час СК «Гардіан» продовжує щоденно працювати у штатному режимі. Підрозділ врегулювання цілодобово приймає дзвінки та оперативно реагує на ваші звернення. У випадках ДТП, захворювань, нещасних випадків та інших страхових випадків, що безпосередньо не пов’язані з військовими діями та їх наслідками, СК «Гардіан» покриває та відшкодовує у звичайному режимі.

Можна зателефонувати на гарячу лінію за номером 0-800-503-114 або скористатися номерами: (044) 333-33-10, (044) 299-75-33.

Також можна залишити повідомлення на електронну адресу office@grdn.com.ua або дочекатися дзвінка від оператора.

СК «Український страховий стандарт»

Компанія продовжує роботу з огляду на нинішню ситуацію. Має намір виконувати свої зобов’язання. Про всі випадки, що мають ознаки страхових, просить повідомити на електронну адресу ds@usstandart.com.ua. Або на телефони гарячої лінії 0 800 501 634 (цілодобово) – безкоштовно в межах України, 044 222 09 14 та 050 435 99 58 (з 9:00 до 18:00) – згідно з тарифами оператора клієнта.

СК «Інтерполіс»

Повідомляє, що у зв’язку із запровадженням військового стану по всій території України вимушено переходить у дистанційний режим роботи.

Повідомлення про страховий випадок разом зі скан-копіями документів про нього приймаються на e-mail: ds@usstandart.com.ua

Окрім того, повідомлення про ДТП можна подати на сайті http://www.inter-policy.com/view.send-blank/

Повідомити в Кол-центр: 0-800-80-29-56 (цілодобово, крім періоду оголошення повітряної тривоги).

Для відправників документів Новою Поштою вказувати номер телефону одержувача 050-353-57-03.

СК «Еталон»

У зв’язку із запровадженням воєнного стану компанія рекомендує повідомляти про страховий випадок дистанційно, за спрощеною формою.

При цьому необхідна обов’язкова фотофіксація подій з різних ракурсів (фіксація державних реєстраційних номерів обох учасників та місцезнаходження з дорожніми знаками), зробити фотофіксацію пошкоджень.

За можливості зробити відео навколо ДТП.

У разі неможливості викликати представників поліції у ДТП та оформити пригоду за допомогою складання «європротоколу».

Потім надіслати по e-mail: office@etalon.ua лист, у темі потрібно вказати: дата ДТП та реєстраційні номери автомобілів, обох учасників. У листі написати події. (Обов’язково вказати дані обох учасників, П.І.Б. винуватця і потерпілого, та номери телефонів).

У листі мають бути вкладені такі документи:

1. Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу з обох сторін (обох учасників).

2. Посвідчення водія з обох сторін (обох учасників).

3. Поліса ОСАЦВ, (обох учасників).

4. Вищевказані фото файли самої події та пошкодженого транспортного засобу.

У разі виникнення запитань, пишіть на e-mail: office@etalon.ua

Інформаційний центр:

0 800 305 800 (цілодобово, безкоштовно по Україні з мобільних та стаціонарних телефонів) тел.: (044) 392-03-16

Адреса для кореспонденції: м. Київ, 03067, а/с № 12.

СК «Альфа-Гарант»

ТДВ СК «Альфа-гарант» продовжить працювати з урахуванням наявних можливостей. Сьогодні продовжує роботу сервісний центр компанії 0 800 501 710, +38 (044) 591-63-21, де можна отримати консультацію, як правильно поводитися у разі настання страхової події під час військового стану, зареєструвати таку подію.

Усі заявлені страхові випадки реєструються та оброблятимуться наскільки можна в дистанційному режимі. Питання про виплати страхового відшкодування вирішуватиметься після закінчення воєнного стану, робота з клієнтами та страховими агентами також здійснюється у дистанційному режимі.

Як оформити ДТП при воєнному стані? Наша покрокова практична інструкція при попаданні у ДТП

А тепер докладна та покрокова Інструкція для кожного з вас при попаданні в ДТП у воєнний час для правильного прийняття рішень та дій для виключення факту не фіксації ДТП та причин невиплати збитків:

1. Ви потрапили до ДТП з вини учасника руху або вашої вини. Почніть для надійності робити відео з перших секунд, виходячи з авто. Відразу ж зафіксуйте відсутність чи навпаки наявність постраждалих. Відео-і фото фіксація з першої хвилини може виявитися дуже корисною вам у ряді випадків. За наявності свідків аварії, попросіть їх бути офіційними свідками та зафіксуйте їхню адресу проживання та телефон.

2. За наявності постраждалих, викликайте швидку допомогу.

3. Зафіксуйте на відео місце події, обійшовши транспортні засоби та проводячи відеофіксацію з різних точок. Не забудьте увімкнути аварійні вогні, заглушити двигун та встановити знак аварійної зупинки.

4. Зателефонуйте на гарячу лінію Нацполіції «102» та повідомте свої дані, місце події (адресу ДТП), номерні знаки всіх авто – та свого та інших учасників.

5. У разі ДТП з тяжкими наслідками – викличте співробітників поліції для фіксації та документування аварії.

6. Якщо візуальний огляд показав невелику суму збитків за участі у ДТП лише двох транспортних засобів, домовтеся з другим учасником про складання європротоколу у паперовому чи електронному вигляді. Врахуйте, що виплати щодо нього збільшено до 130 000 грн. Зателефонуйте до страхової компанії та повідомте про ДТП, а у разі відмови від європротоколу іншого учасника ДТП – повідомте про це.

7. Якщо страхова компанія має співробітника у цьому місті – попросіть надіслати його для фіксації ДТП. Дотримуйтесь вимог СК щодо необхідних дій.

8. У разі ймовірної вашої провини в ДТП, повідомте дані про себе та номер полісу та назву СК. Але не визнайте поки що свою провину до рішення суду.

9. Якщо ви зробили все за інструкцією, а страховик не здійснює виплату, слідуйте нашим практичним порадам викладеним вище та звертайтеся до НБУ.

 

Посилання на статтю: https://britishinsurance.com.ua/article/yak-oformiti-dtp-pri-voennomu-stani—dokladna-nstruktsiya-yak-pratsyuyut-strakhovi-kompanii-ukraini-z-avtotsivilki-pid-chas-vijni

 

З повагою,

команда Crowe Mikhailenko

ru_RUРусский